Parkeringslicens i Ribes bymidte

HVAD VIL DU?

Hvis du har brug for hjælp til at søge digitalt, kan du ringe til Kommunens Kontaktcenter på telefon 7616 1616.
Du kan også få hjælp i Borgerservice.

Her kan du søge om en parkeringslicens til Ribes bymidte

I gaderne omkring Ribes bymidte er der 2 timers parkering i tidsrummet kl. 9-18 i hverdagene og kl. 9-14 på lørdage.

Hvis du bor i gaderne markeret med lyserødt i nedenstående kort, skal du have en parkeringslicens for at kunne parkere i mere end 2 timer.

Område med P-licens påkrævet Klik for større billede

Ejere af bygninger og beboere med adresse i området kan købe en p-licens, såfremt ejeren/beboeren eller en fra husstanden er registreret som ejer eller bruger af det køretøj, der søges parkeringslicens til.

Kun køretøjer med en totalvægt op til 3.500 kg kan købe en P-licens.

Parkeringslicensen giver mulighed for at parkere tidsubegrænset på gaderne markeret med lyserødt på kortet.

En parkeringslicens gælder for 4 år og koster 400 kr. Du kan købe parkeringslicens til alle køretøjer i husstanden.

Hvis du mister din licens eller du køber en ny bil, skal du også huske købe ny parkeringslicens.

Du søger om p-licensen via linket her i teksten, eller oppe i HVAD VIL DU - boksen.
Husk at du skal have Dankort/Visa/Visa Electron eller Mastercard og bilens registreringsnummer klar, når du går i gang med at søge.

Hvis du ikke har mulighed for at søge digitalt, eller ikke har et Dankort/Visa/Visa Electron eller Mastercard, kan du bestille og betale P-licens i Borgerservicecenter Esbjerg, Torvegade 74, 6700 Esbjerg

Du betaler for parkeringslicensen når du bestiller, men pengene hæves først fra dig kort, når vi har godkendt din bestilling.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os i Borgerservice Esbjerg.

Hoteller, Bed & Breakfast og vandrerhjemmet i Ribe har mulighed for at tilbyde overnattende gæster særlige gæstelicenser til parkering nær overnatningsstedet.