Bestil en spand til haveaffald

Havespanden er en frivillig tilvalgsordning for de boliger i Esbjerg Kommune, der er omfattet af genbrugsordning BY. Er du i tvivl, om hvad der gælder for din bolig, så kontakt Affald.

Gælder for dig der er omfattet af genbrugsordning BY

Er du ejer af en bolig med egen have i Esbjerg Kommune (genbrugsordning BY), har du mulighed for at leje op til 2 spande til haveaffald.

Er du lejer af en bolig, skal du kontakte din udlejer. Da lejen for havespanden opkræves via ejendomsskatten, er det udlejer/ejer, der skal leje havespanden(e) hos Esbjerg Kommune.

Ved bestilling af en havespand opkræves et éngangsbeløb pr. havespand på 350 kr. Beløbet opkræves via ejendomsskat.
Derefter er havespanden "gratis".

Brug havespanden rigtigt

Læs mere om ordningen for havespanden i folderen "Lån en plastspand til haveaffald" eller på siden Brug havespanden rigtigt.

Affald
Esbjerg Rådhus