Bestil afhentning af Stort Genbrug

HVAD VIL DU?

Se nedenfor hvilke affaldstyper der ikke er omfattet af ordningen "Stort Genbrug"

Alle private husstande i Esbjerg Kommune kan få afhentet Stort Genbrug.

Bor du i en boligforening, hvor en vicevært står for håndteringen af det genbrugelige affald, skal du aflevere dit Store Genbrug i jeres containergård. Har du spørgsmål til affaldsordningen, så spørg din vicevært.

Hvad er Stort Genbrug?

Stort Genbrug

Stort Genbrug er det genbrugelige affald, som du ikke kan komme af med via de andre genbrugsordninger, vi tilbyder på din adresse. Det er eksempelvis indbo, stort pap, stort jern/metal, elektronik eller mindre motoriserede køretøjer (uden benzin og olie).

Pap skal være foldet og bundtet. Tæpper skal være sammenrullet med snor om, og må højst være 1,5 meter i længden og 30 cm i diameter.

Husk ved bestilling at beskrive i kommentarfeltet, hvad chaufføren skal hente – så er vi sikre på, at vi kun tager affald med.

Vi henter ikke:

- Byggeaffald, eksempelvis murbrokker, vinduer, glas og større køkkenelementer.
- Genstande af glas, eksempelvis akvarier, glasbordplader eller døre med glas.
- Farligt affald, eksempelvis maling, kemikalier, batterier, asbest og eternit.
- Haveaffald.
- Køleskab og fryser.
- Sanitet, eksempelvis toiletter, håndvaske og lign.
Tungt affald, eksempelvis varmtvandsbeholdere, olietanke, brændeovne og klaverer.
- Stort genbrug fra erhverv.

Affald og genbrug der ikke er omfattet af afhentningsordningen "Stort Genbrug" henvises til genbrugspladserne.

Hvordan får jeg hentet Stort Genbrug?

Få hentet Stort Genbrug

Vi henter Stort Genbrug fra den adresse, du har tilmeldt ordningen. Når du tilmelder dig ordningen, får du oplyst, hvilken dag vi henter Stort Genbrug ved dig.
Stil Stort Genbrug ud til skel senest kl. 7.00 på afhentningsdagen. Vi henter ikke fra garagen eller i bunden af din indkørsel :O)

Print din affaldsordning

Find information om, hvilke sorteringsmuligheder din husstand har.

Affald
Esbjerg Rådhus