Bestilling af ekstra genbrugsspand til plast, metal og glas

Nye boligejendomme får ved tilmelding til dagrenvationsordningen automatisk leveret den affaldsbeholder, som Esbjerg Kommune stiller til rådighed for indsamling af plast, metal og glas ved din boligtype.

Læs om bestilling af ekstra genbrugsspand

Gælder for dig, der har en grøn genbrugsspand til plast, flasker/glas, jern/metal.

Er du ejer af en privatbolig (helårsbolig/sommerhus) i Esbjerg Kommune, har du mulighed for at leje 1 ekstra spand til plast, flasker/glas og jern/metal.

Er du lejer af en privatbolig, skal du kontakte din udlejer. Da lejen for genbrugsspanden opkræves via ejendomsskatten, er det udlejer/ejer, der skal leje genbrugsspanden hos Esbjerg Kommune.

Ved bestilling af en ekstra genbrugsspand opkræves et éngangsbeløb pr. genbrugsspand på 350,00 kr. Beløbet opkræves via ejendomsskat.
Derefter er genbrugsspanden "gratis".

Affald
Esbjerg Rådhus